گسترش همکاری های تجاری در زمینه حمل و نقل و لجستیک بین ایران و آلمان

نشست بررسی فرصت های تجاری ایران و آلمان در حوزه حمل و نقل و لجستیک با حضور هیاتی از نمایندگان دولتی و بخش خصوصی حمل و نقل آلمان به میزبانی فدراسیون حمل و نقل و لجستیک ایران در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران برگزار گردید.

در ابتدا گرارد شولز، رییس هیئت آلمانی، ضمن ابراز خوشحالی از حضور در این جلسه گفت: امیدواریم راه حل های خوبی برای همکاری های آتی بیابیم. شرکت های آلمانی از راه ها و ایده های جدید از جمله تشکیل برنامه کلی میان دو دولت جهت گسترش بخش حمل و نقل استقبال می کنند و تشکیل پایگاه های حمل و نقل در ایران می تواند مناسبات دو کشور را تا سطح منطقه ای تحت تاثیرقرار دهد. ایشان با اعلام آمادگی برای همکاری های بیشتر با ایران افزودند که همکاری در حوزه تاسیسات زیربنایی و به اشتراک گذاری تجربیات و دانش بین دو طرف از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

علی محمودی سرای، نایب رییس فدراسیون حمل و نقل و لجستیک، در این جلسه اشاره کردند: ایران و آلمان می توانند در زمینه های مختلف از جمله حمل و نقل و لجستیک روابط تجاری نزدیکی، حتی بیشتر از گذشته، برقرار نمایند چرا که پتانسیل های دو کشور بسیار بیشتر از وضعیت فعلی است. رییس انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی مالکان کامیون ایران در این باره افزود: از ابتدای سال جاری اخذ روادید یکی از اساسی ترین مشکلات مدیران و رانندگان شرکت های حمل و نقل بین المللی ایرانی برای حمل محمولات صادراتی به کشور آلمان و محمولات وارداتی به ایران می باشد. ایشان خاطرنشان کردند که حل این مشکل موجب افزایش بهره وری ناوگان جاده ای ایران گردیده، هزینه و زمان حمل کالا بین دو کشور را نیز کاهش می دهد، بنابراین می بایستی سفارت آلمان در هماهنگی با دولت این کشور تسهیلات ویژه ای را برای فعالان اقتصادی حوزه حمل و نقل به خصوص برای رانندگان ناوگان ایرانی در نظر بگیرد.

در انتهای جلسه و پس از مطرح شدن پرسش های حضار، جلسه وارد قالب مذاکرات رو در رو گردید و حاضرین به بحث و تبادل نظر با یکدیگر پرداختند.

ارسال دیدگاه

عضویت در انجمن
کمیته ها
گالری